مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 02:502021-07-12اقتصادي

زباله سوز نوشهر به زودی وارد فاز تولید برق می شود!


نیروگاه زباله سوز نوشهر که پس از سال ها در آذر 99 به بهره برداری رسید اکنون با تکمیل سیکل کاری خود وارد فاز تولید برق از طریق سوزاندن زباله خواهد شد.

- ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فرآوری 200 تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال 1390 در زمینی به مساحت حدود 2 هکتار در منطقه پلنگ چال نوشهر کلنگ زنی شد و پس از سال ها بالاخره در 27 آذرماه 99 به صورت رسمی افتتاح شد.

بهره برداری رسمی از این نیروگاه که گفته می شود از لحاظ برخورداری از آخرین استانداردهای زیست محیطی جهان دومین در نوع خود پس از نیروگاه تهران است زمینه اشتغال دستکم 60 نفر را فراهم کرد.

به اعتقاد کارشناسان این مجموعه و تکنولوژی به کار رفته در نیروگاه زباله سوز نوشهر می تواند گامی بزرگی برای پیشگیری از آلاینده های زیست محیطی و تضمین سلامت مردم منطقه باشد.

برای این نیروگاه که فعالیت آزمایشی آن در تیرماه 99 با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه آغاز و در 27 آذرماه نیز به صورت رسمی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید حدود 112 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که حدود 26 میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری و مابقی نیز از اعتبارات ملی هزینه شده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله سوز نوشهر به زودی وارد فاز تولید برق می شود!

زباله سوز نوشهر به زودی وارد فاز تولید برق می شود!