مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 04:352021-07-13سياسي

تقابل استاندار بوشهر و نماینده مجلس بر سر افتتاح سد خاییز


افتتاح سد خاییز تنگستان در روزهای آینده به محلی برای بحث و تقابل استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی شده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان بوشهر در زمینه منابع آبی با کمبودهای فراوانی روبرو است و یکی از مهمترین نیازهای این استان برای برخورداری از آب پایدار، تکمیل سدهای در دست ساخت و ایجاد سدهای جدید است.

در راستای توسعه سدهای استان بوشهر طی سال های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و چند سد کوچک به بهره برداری رسیده و چند سد مهم نیز در دست اجرا است که انتظار می رود برای تسریع در تکمیل آنها اقدامات مناسب صورت گیرد.

سد خاییز یکی از پروژه های مهم حوزه سدسازی استان بوشهر است که عملیات اجرایی آن از سال 1397 آغاز شد و بر اساس اعلام مسئولان به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

سد خاییز با ظرفیت 16 میلیون مترمکعب دارای طول تاج 610 متر، ارتفاع 36 متر و از نوع خاکی با هسته رسی است که به منظور تأمین حقابه های کشاورزی و زیست محیطی ساخته شده است.

این سد علاوه بر کنترل سیلاب شاخه شیرین رودخانه اهرم، موجب کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی خواهد شد.

سد خاییز با مشروب ساختن 681 هکتار از نخیلات تحت پوشش شبکه آبیاری اهرم، موجب افزایش راندمان آبیاری و افزایش کیفیت محصولات می شود و نقش مهمی در تأمین آب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقابل استاندار بوشهر و نماینده مجلس بر سر افتتاح سد خاییز

تقابل استاندار بوشهر و نماینده مجلس بر سر افتتاح سد خاییز