مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 04:552021-07-13اقتصادي

خطر خشک شدن 800 هکتار از باغات شهرستان چادگان


رییس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: خطر خشک شدن 800 هکتار از باغات شهرستان چادگان را تهدید می کند.

- مهدی ارپناهی در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان، اظهار داشت: به دلیل کاهش چشمگیر بارش های امسال آر 2200 هکتار از باغات در شهرستان 800 هکتار از باغات شهرستان چادگان در معرض خشک شدن و کاهش عملکرد هستند.

رییس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان بیان داشت: محصولات باغی از قبیل بادام، گردو، هلو، زردآلو و آلبالو از جمله میوه های باغات این شهرستان هستند که 550 هکتار در بخش مرکزی و 250 هکتار در بخش چناررود کشت شده اند که به دلیل کم آبی در معرض خشک شدن هستند.

وی گفت: اگر به این باغات آبرسانی نشود بالغ بر 16 میلیارد تومان به باغ داران خسارت وارد می شود که این باعث متزلزل شدن کشاورزان منطقه می شود.

ارپناهی ادامه داد: برای جلوگیری از خشک شدن باغات شهرستان درخواست اعتبار داده ایم که در صورت تخصیص این اعتبار با استفاده از تانکر اقدام به آبیاری باغات خواهیم کرد و باغات شهرستان چادگان را از خشکی نجات می دهیم.

رییس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان عنوان کرد: درختان میوه این باغات از قدمت بالایی برخوردار هستند که اگر درختان خشک شود خسارت سنگینی به باغداران تحمیل می شود که امیدوارم مسؤولان به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر خشک شدن 800 هکتار از باغات شهرستان چادگان

خطر خشک شدن 800 هکتار از باغات شهرستان چادگان