مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 05:002021-07-13سياسي

چرا برخی از ازدواج فرار می کنند؟ / تعهد ؛ اولین شرط تاهل


یک روانشناس اجتماعی با تاکید بر اینکه اولین شرط تاهل ، داشتن تعهد است، گفت: تعهد یک توانمندی است که باید درون افراد ایجاد شود که نداشتن آن عدم آموختن مسئولیت پذیری به فرزندان؛ - یک روانشناس اجتماعی با تاکید بر اینکه اولین شرط "تاهل"، داشتن "تعهد" است، گفت: تعهد یک توانمندی است که باید درون افراد ایجاد شود که نداشتن آن عدم آموختن مسئولیت پذیری به فرزندان؛ نداشتن مهارت تصمیم گیری و در نهایت تنوع طلبی یا همان از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن را به همراه می آورد.

دکتر علیرضا شریفی یزدی در گفت وگو با ایسنا، همزمان با آغاز هفته ازدواج در خصوص چرایی فرار برخی جوانها از ازدواج، اظهار کرد: تنوع طلبی و عدم پایبندی و تعهد به یک شخص برای ازدواج، بیشتر در پسران دیده می شود.

زمانی که ارتباط گیری برایمان آسان شده و از یک فرد به فرد دیگر این ارتباط را تغییر می دهیم؛ خود به خود دچار تنوع طلبی می شویم؛ به طوری که آمادگی روانی زندگی با یک شخص برای تمام عمر در ما کاهش پیدا می کند.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه ازدواج نیازمند داشتن شرایط اقتصادی، روحی و روانی است، این را هم گفت که گروهی از افراد شرایط اقتصادی و یا روحی و روانی ازدواج را ندارند اما ازدواج نکردن برخی دیگر تنها به دلیل عدم مسئولیت پذیری آنها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی از ازدواج فرار می کنند؟ / تعهد ؛ اولین شرط تاهل

چرا برخی از ازدواج فرار می کنند؟ / تعهد ؛ اولین شرط تاهل