مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 05:202021-07-13اجتماعي

تربیت کودکان در خانه براساس یک سیستم ارزشی تعیین شده باشد


یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: والدین باید یک سیستم ارزشی داشته باشند تا الگوی خوبی برای فرزندانشان باشند.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: والدین باید یک سیستم ارزشی داشته باشند تا الگوی خوبی برای فرزندانشان باشند.

دکتر عفت آی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: والدین باید با فرزندان خود یک ارتباط قوی داشته باشند تا همه تعاملات براساس همان ارتباط صورت گیرد.

وی افزود: به طور مثال به کاربردن جملاتی مانند درس خواندن فایده ای ندارد و کسانی که درس خواندن به جایی نرسیدند ، سیستم ارزشی خانواده را تضعیف و متزلل می کند؛ در این مورد باید یک حد تعادل قائل شویم و تلاش را ملاک موفقیت بدانیم.

این روانشناس بیان کرد: بعضا دیده شده والدین روزی 10 دقیقه مطالعه نداشته باشند و دائم از گوشی استفاده کنند، اما انتظار داشته باشند فرزندشان کتاب بخواند و گوشی بازی نکند.

فرزندانمان آنچه ما هستیم می شوند آی تصریح کرد: یک جمله معروف می گوید فرزندان ما آنچه که آرزو داریم نمی شوند، بلکه آنها آنچه که ما هستیم می شوند؛ پس باید الگوی خوبی برای آنها باشیم.

وی ادامه داد: ما باید فرزندانمان را به موقع تشویق کنیم؛ اگر کار خوبی کرد که قابل تشویق بود، تشویق کنیم؛ متاسفانه مواردی دیده شده که فرزند هیچ کاری نکرده اما از صبح تا شب مورد تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربیت کودکان در خانه براساس یک سیستم ارزشی تعیین شده باشد

تربیت کودکان در خانه براساس یک سیستم ارزشی تعیین شده باشد