مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 05:502021-07-13اقتصادي

مثنوی هفتاد من عوارض آلایندگی عسلویه


باز هم زخم کهنه حق عوارض آلایندگی عسلویه با انتشار اخباری از اختصاص آن به شهرستان های لامرد و مهر سر باز کرده، به نظر می رسد بهتر است یک بار برای همیشه این موضوع به صورت کارشناسانه بررسی و برای همیشه تعیین تکلیف شود.

- ایسنا/بوشهر باز هم زخم کهنه حق عوارض آلایندگی عسلویه با انتشار اخباری از اختصاص آن به شهرستان های لامرد و مهر سر باز کرده، به نظر می رسد بهتر است یک بار برای همیشه این موضوع به صورت کارشناسانه بررسی و برای همیشه تعیین تکلیف شود.

بیش از یک قرن از وقتی که ایده گسترش پایه های مالیاتی از طریق مالیات بر آلودگی از سوی پیگوگ اقتصاددان انگلیسی در سال 1920 مطرح شد، می گذرد.

در این مدت کشورهای مختلف جهان با بهره گیری از ابزارهای اقتصادی سعی کرده اند تا سیاست های محیط زیستی را در کشورهای شان اجرایی کنند.

کشور ما نیز به دنبال جا نماندن از قافله؛ ابتدا برای کالاها و محصولات صنایع آلوده کننده محیط زیست بر اساس قانون تجمیع عوارض و سپس برای واحدهای تولیدی که حدود مجاز و استانداردهای محیط زیست را رعایت نکنند، از سال 1387 به استناد تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده اعمال شده است و واحدهای آلاینده محیط زیست مشمول پرداخت یک درصد از فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مثنوی هفتاد من عوارض آلایندگی عسلویه

مثنوی هفتاد من عوارض آلایندگی عسلویه