مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 06:402021-07-13سياسي

میانه روی اسلام در پرداخت واجبات مالی


استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به امکان تغییر موارد و حد نصاب پرداخت زکات در طول زمان، گفت: اسلام نظامی است که دستورات آن بار مالی افراد را سبک تر می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به امکان تغییر موارد و حد نصاب پرداخت زکات در طول زمان، گفت: اسلام نظامی است که دستورات آن بار مالی افراد را سبک تر می کند.

علیرضا آزاد در کانال خود در فضای مجازی در خصوص نسبت و رابطه میان واجبات مالی در اسلام و دولت مدرن امروزی، اظهار کرد: به نظر می رسد زکات، در گذشته نوعی صدقه واجب محسوب می شده، اما تا سال 9 هجری قمری تعریف فقهی از آن صورت نگرفته است.

به عبارتی دیگر اینکه ثروتمندان و تمام افرادی که تمکن و توان مالی دارند، نیازهای ابتدایی مستمندان را برطرف کنند، از جمله واجباتی که همواره در اسلام مورد تأکید بوده است در حالی که در ابتداء اسلام هنوز اندازه و حدود این عمل به شکل فقهی امروزی ترسیم نشده بود.

وی ادامه داد: از جمله نکات کاربستی در این خصوص می توان بیان کرد که با وجود اینکه چین، کره جنوبی و کوبا دارای نظام کمونیستی هستند، اما در عمل و واقعیت نظام کمونیستی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانه روی اسلام در پرداخت واجبات مالی

میانه روی اسلام در پرداخت واجبات مالی