مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 09:002021-07-13پزشكي

واکسن، ایمنی کامل نسبت به کرونا ایجاد نمی کند


رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تزریق واکسن به هیچ عنوان 100 درصد ایمنی در خصوص ابتلای فرد به کرونا ایجاد نمی کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تزریق واکسن به هیچ عنوان 100 درصد ایمنی در خصوص ابتلای فرد به کرونا ایجاد نمی کند.

محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز سه شنبه 22 تیرماه به رسانه های گروهی گفت: یکی از تصورات نادرست در جامعه این است که به دلیل شروع واکسیناسیون، فردی که واکسن زده نیازی به استفاده از ماسک یا رعایت پروتکل های بهداشتی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: زمانی این صحبت درست است که ما حداقل 60 تا 70 درصد کل جامعه را واکسینه کرده و بتوان بعضی از محدودیت ها را برداشت یا کم کرد.

وی با بیان اینکه مطمئنا کسی که واکسن تزریق کرده هم می تواند به بیماری کرونا مبتلا شود، اظهار کرد: احتمال شدت بیماری در این افراد کمتر می شود، اما می تواند به راحتی ناقل بیماری باشد و اچنانچه این ویروس در مجاری تنفسی وجود داشته باشد به فرد دیگری آن را منتقل کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه تزریق واکسن نه تنها 100 درصد ایمنی در خصوص مبتلا شدن فرد به کرونا ایجاد نمی کند بلکه مانع از انتقال بیماری به افراد دیگر نیز نمی شود، یادآور شد: مردم حتما تا زمان انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن، ایمنی کامل نسبت به کرونا ایجاد نمی کند

واکسن، ایمنی کامل نسبت به کرونا ایجاد نمی کند