مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 09:402021-07-13اقتصادي

پروژه جامع اروپا برای شناسایی دقیق نانومواد


پروژه ای که با پشتیبانی اتحادیه اروپا در حال انجام شدن است، به شناسایی ویژگی های نانومواد می پردازد تا اثرات مثبت و منفی آنها را مشخص کند.

- پروژه ای که با پشتیبانی اتحادیه اروپا در حال انجام شدن است، به شناسایی ویژگی های نانومواد می پردازد تا اثرات مثبت و منفی آنها را مشخص کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نانومگزین، نانومواد به زندگی ما راه یافته اند و به بهبود و تحول بسیاری از صنایع از جمله آرایشی و بهداشتی، انرژی، ساخت و ساز، خودروسازی و صنایع دفاعی کمک می کنند.

با وجود این، نانومواد می توانند اثرات منفی نیز داشته باشند.

اگرچه نانومواد از بسیاری جهات با مزیت هایی همراه هستند اما نگرانی هایی نیز به خاطر اطلاعات کم در مورد اثر این مواد بر انسان و محیط زیست وجود دارد.

اتحادیه اروپا برای رفع این مشکل، پروژه NanoSolveIT را آغاز کرده است که روش یکپارچه آزمایش و ارزیابی (IATA) را برای بررسی نانومواد معرفی می کند.

روش IATA، برای شناسایی ویژگی های مهم نانومواد به کار می رود که مسئول اثر منفی آنها بر سلامتی انسان و محیط زیست و عملکرد آنها در حوزه فناوری است.

دکتر آنتریس آفانتایتیس (Antreas Afantitis)، مدیر برنامه ریزی پروژه NanoSolveIT گفت: این پروژه در دو سال گذشته، نتایج بسیار چشمگیری را ارائه داده است که آن را به یکی از فعال ترین پروژه ها در حوزه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه جامع اروپا برای شناسایی دقیق نانومواد

پروژه جامع اروپا برای شناسایی دقیق نانومواد