مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 12:202021-07-13سياسي

لیست تحریم هایی که آمریکا حاضر به لغو آن ها است


وزارت خارجه در گزارشی که امروز به مجلس فرستاد فهرستی از تحریم هایی که آمریکا در وین حاضر به لغو آن ها شده است اعم از تحریم های برجامی و تحریم های دوران ترامپ را برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، در آخرین گزارش برجام که وزارت خارجه به مجلس فرستاده است درباره مذاکرات وین آمده است: بر اساس چهارچوبی که تاکنون در مذاکرات وین به دست آمده است، در صورت حصول توافق و بازگشت آمریکا به 2 برجام، کلیه تحریم هایی که وفق برجام رفع شده بودند، مجدداً رفع خواهند شد.

علاوه بر این، کلیه تحریم های ترامپ که در صورت استمرار عضویت آمریکا در برجام، نمی توانستند وضع شوند ولو به بهانه های دیگر نیز رفع خواهند شد.

بر این اساس، طرف مقابل عنوان میدارد که در نتیجه بازگشت به برجام، تمامی تحریمهای ذکر شده در برجام ) به شمول بخشی، موضوعی یا شخصی) و نیز کلیه تحریم های وضع شده بعدی که مانع انتفاع ایران از آثار لغو تحریم های برجامی می شوند رفع خواهند شد.

تمامی تحریم های موضوعی علیه اقتصاد ایران شامل تحریم های قبل از برجام )مالی و بانکی، بیمه، انرژی و پتروشیمی، کشتی رانی، کشتی سازی و بخش بنادر، طلا و فلزات گرانبها، نرم افزار، صنعت خودرو، فروش هواپیما و خدمات مربوطه، و واردات فرش و مواد غذایی از ایران)؛ و تحریم های بعد از برجام، زمان ترامپ (صنایع فلزات ایران، صنایع معدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیست تحریم هایی که آمریکا حاضر به لغو آن ها است

لیست تحریم هایی که آمریکا حاضر به لغو آن ها است