مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 13:352021-07-13فرهنگي

پایان عملیات مرمت بخشی از دیوارهای خانه بروجردی کاشان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از پایان عملیات ساماندهی و مرمت بخشی از دیوارهای خانه تاریخی بروجردی خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از پایان عملیات ساماندهی و مرمت بخشی از دیوارهای خانه تاریخی بروجردی خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به مرور زمان قسمتی از دیوارهای خانه بروجردی متأسفانه دچار آسیب شده بود که با اختصاص 550میلیون ریال اعتبارات ملی عملیات مرمت این اثر انجام شد.

وی افزود: خانه تاریخی بروجردی، یکی از مشهورترین خانه های تاریخی ایران است که به سمبل شهر کاشان تبدیل شده است و به واسطه دارا بودن ویژگی ها و ارزش های والای معماری ایرانی در سال های 2015 و 2016 توسط سازمان یونسکو به عنوان جاذبه توریستی محبوب معرفی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، تصریح کرد: خانه بروجردی کاشان به واسطه به کارگیری فنون و مهارت های معماری سنتی، تزیینات هنرمندانه و نوآورانه، نبوغ و خلاقیت شگرف معماری در ساخت آن به ویژه در ترکیب منحصر به فرد و استثنایی بخش تابستان نشین و مجموعه سرپوشیده بنا، یکی از ارزشمندترین خانه های تاریخی ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان عملیات مرمت بخشی از دیوارهای خانه بروجردی کاشان

پایان عملیات مرمت بخشی از دیوارهای خانه بروجردی کاشان