مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 05:102021-07-14اجتماعي

غلظت غبار در هوای زاهدان به 51 برابر حد مجاز رسید


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی نفوذ گرد و غبار گسترده به شهر زاهدان، غلظت ذرات غبار با اندازه 10 میکرون در هوای این شهر به 7864 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 51 برابر حد مجاز رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: منشا گرد و غبار امروز زاهدان دشت های نواحی مرزی در جنوب میرجاوه بوده که در اثر همرفت شدید هوا و وقوع تندباد لحظه ای روی داده و به تدریج به زاهدان و میرجاوه نیز نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: گردوغبار گسترده علاوه بر افزایش غبار در زاهدان، شعاع دید افقی در فرودگاه زاهدان و شهر میرجاوه را نیز به ترتیب به 50 و 200 متر کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک قدری از شدت غبار در شهر زاهدان کاسته شده اما همچنان شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی این شهر 500 متر است.

وی بیان کرد: علاوه بر گردوغبار، گرمای هوا دومین وضعیت مهم جوی زاهدان بوده به طوریکه در شبانه روز گذشته بیشینه دمای این شهر به 41.

1 درجه سلسیوس رسیده و انتظار می رود امروز نیز رنج دما در همین محدوده باشد.

حیدری افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود در روزهای آینده بویژه جمعه و شنبه قدری از شدت گرما در زاهدان کاسته شود و بیشینه دمای هوا به کمتر از 40 درجه بازگردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلظت غبار در هوای زاهدان به 51 برابر حد مجاز رسید

غلظت غبار در هوای زاهدان به 51 برابر حد مجاز رسید