مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 06:152021-07-14سياسي

بی توجهی به مولفه های فرهنگی موجب شکست برنامه توانمندسازی می شود


مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه توانمندسازی کارآمدترین روش در مسیر توسعه پایدار است، گفت: بی توجهی به مولفه های فرهنگی موجب شکست برنامه توانمندسازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، سیدعلی موسوی جم  پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ارتقاء فرهنگ توانمندسازی زنان و سرپرست خانواده که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز کشورها برای دستیابی به توسعه پایدار یکی از روش های کارآمد را توانمندسازی می دانند.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی به عنوان فرایندی تعریف می شود که در آن افراد، گروه ها و سازمان ها به مسائل و مشکلات که با آن موجه هستند کنترل پیدا می کنند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: تحقیقات نشان داده تونمندسازی تفکری و روانی سبب شده تا زنان سرپرست خانوار در حوزه های مختلف روانشناختی همچون خودکارآمدی، خودارزشمندی و عزت نفس، کنترل بر زندگی، قدرت تصمیم گیری، حل مسئله، افزایش سازگاری توانمند شوند.

موسوی جم تصریح کرد: لذا اجرای برنامه های توانمندسازی نه تنها به اشتغال، افزایش سطح درآمد و کاهش وابستگی زنان سرپرست خانوار منتهی نمی شود، بلکه توانایی آن در حوزه های روانشناختی را نیز به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: اما بی توجهی به مولفه های فرهنگی موجب شکست برنامه توانمندسازی می شود همانطور که اشتغال، تکنولو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی به مولفه های فرهنگی موجب شکست برنامه توانمندسازی می شود

بی توجهی به مولفه های فرهنگی موجب شکست برنامه توانمندسازی می شود