مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 08:252021-07-14اقتصادي

نیروگاه های منطقه غرب کشور با تمام توان در مدار تولید/ برق به عراق صادر نمی شود


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب گفت: صادرات برق از نیمه اول خردادماه به عراق قطع شده و الان صادرات به عراق در حد صفر است و برقی صادر نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی اسدی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن عذرخواهی از مردم بابت اعمال خاموشی های اخیر، اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای غرب کشور با سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام، یک میلیون و 730 هزار مشترک دارد که اگر هر مشترکی به اندازه یک لامپ 100 واتی صرفه جویی کنند یعنی چیزی حدود 200 مگاوات صرفه جویی صورت می گیرد که به بخش صنعت و تولید کمک شایانی می شود.

وی در  توضیح دلایل قطعی برق، گفت: چرخه تولید و تبدیل انرژی به چند روش است که یکی از آن ها تولید 15 درصد برق کشور توسط نیروگاه های آبی است که با توجه به کاهش بارش ها و خشکسالی ،صنعت برق در این بخش با چالشی جدی مواجه شده اشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب ادامه داد: برق منطقه ای غرب هم، 2 نیروگاه آبی، سیمره با ظرفیت 500 مگاوات و دارایان با ظرفیت تولید 210 مگاوات دارد که طی این دو ماه اخیر تولیدی نداشته اند.

وی ادامه داد: حدود 14 نیروگاه بزرگ و کوچک در سطح منطقه داریم که خوشبختانه تمام این نیروها به جزء دو نیروگاه آبی کاملا در مدار تولید هستند و در تلاش هستیم حتی به صورت لحظه ای یک واحد نیروگاهی از مدار خارج نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه های منطقه غرب کشور با تمام توان در مدار تولید/ برق به عراق صادر نمی شود

نیروگاه های منطقه غرب کشور با تمام توان در مدار تولید/ برق به عراق صادر نمی شود