مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 11:102021-07-14دانش

گردشگران خزر علاوه بر جریان های شکافنده مراقب پدیده موج مرده خزر باشند!


معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ضمن هشدار نسبت به پدیده موج مرده در دریای خزر گفت: این پدیده در ساحل مکران وجود دارد و دریای خزر نیز از این مخاطره به دور نیست.

- گردشگران خزر علاوه بر جریان های شکافنده مراقب پدیده "موج مرده" خزر باشند! معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ضمن هشدار نسبت به پدیده "موج مرده" در دریای خزر گفت: این پدیده در ساحل مکران وجود دارد و دریای خزر نیز از این مخاطره به دور نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمید علیزاده لاهیجانی امروز در وبینار اثر مخاطرات دریایی خزر بر گردشگری ساحلی، با بیان اینکه دریای خزر علی رغم آنکه دریاچه است، ولی ویژگی ‎های دریا را دارد، افزود: طول این دریاچه هزار تا 1200 کیلومتر، عرض آن 196 تا 435 کیلومتر است و نواحی جنوبی خزر نیز دارای بیشترین عمق است و در میان خزر میانی و جنوبی کوهی از جمهوری آذربایجان تا ترکمنستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سواحل ایرانی خزر 62 رودخانه به خزر منتهی می شود، اظهار کرد: برداشت آب در این رودخانه ها بسیار بالا است.

علیزاده با تاکید بر اینکه که در سواحل خزر به ویژه در گیلان و مازندران پشته های ماسه ای دیده می شود که این قابلیت را دارند در طی سال جابجا شوند، ادامه داد: این پشته ها مخاطراتی را برای گردش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگران خزر علاوه بر جریان های شکافنده مراقب پدیده موج مرده خزر باشند!

گردشگران خزر علاوه بر جریان های شکافنده مراقب پدیده موج مرده خزر باشند!