مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 14:202021-07-14سياسي

گفت وگوی ایران با طالبان به درخواست کابل انجام شد


مشاور وقت امنیت ملی افغانستان در سفری به تهران و ملاقات با شمخانی، از ایران خواست در افغانستان نقش داشته باشد و ایران هم پذیرفت و با طالبان صحبت کرد و آن ها راضی شدند با دولت کابل صحبت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سید رسول موسوی روز چهارشنبه در نشست تخصصی تحولات اخیر در افغانستان در مجمع بین المللی اساتید مسلمانان دانشگاه ها، گفت: باید ببینیم که اکنون چه سناریو های برای افغانستان محتمل است و چگونه می توانیم این سناریو های محتمل را پیش ببریم.

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ادامه داد: می دانید یکی از کار های ما در وزارت امور خارجه آن است که برای مقامات و سطوح عالیه نظام گزارش تهیه کنیم.

در یکی از گزارش هایی که خدمت رهبر انقلاب تهیه شده و در گردش کاری قرار گرفته است، ایشان مطالبی را مرقوم فرموده اند که یکی از آنها، این است در تصمیمات و سیاستگذاری ها، منافع دو کشور را در نظر بگیریم و در راستای منافع دو کشور حرکت کنیم.

وی افزود: به عنوان یک سیاستمدار و دیپلمات، این مطلب یکی از اسناد تاریخی این کشور خواهد بود که وقتی رهبر یک کشور مطلبی را بیان می کنند، نمی گویند منافع ملی را در نظر بگیریم بلکه می گویند منافع دو کشور را در نظر بگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی ایران با طالبان به درخواست کابل انجام شد

گفت وگوی ایران با طالبان به درخواست کابل انجام شد