مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 15:102021-07-14اقتصادي

تولید 8 درصد از عسل کشور در استان اردبیل


رییس سازمان دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با دارا بودن 460 هزار کلنی زنبورعسل و در مجموع با تولید 8 درصد عسل کل کشور رتبه سوم کشوری در تولید عسل را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، بهلول تکلوی در جلسه بررسی آخرین وضعیت صنعت زنبورداری و تولید عسل استان اردبیل که در اداره کل دامپزشکی برگزارشد، اظهار کرد: سالانه بالغ بر 7هزار و 300 تن عسل در استان تولید می شود که از این مقدار یک هزارو 200 تن مصرف سرانه استان بوده و مابقی به استان های همجوار و حتی با نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی به کشورهایی نظیر عراق، مالزی و اندونزی صادر می شود.

وی افزود: خشکسالی و ارتباط آن با گسترش بیماری های زنبورعسل،  بحث قرنطینه و مجوز تردد کندوها تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، الزام زنبورداران به استفاده از داروهای مجاز دامپزشکی از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر زنبورداران استان اردبیل قرار گیرد.

رییس سازمان دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: تهیه و تامین داروها از داروخانه های دامپزشکی و آموزش، فرهنگ سازی و ترغیب زنبورداران در راستای مصرف داروهای مجاز و عدم استفاده از داروهای تقلبی از جمله موضوعات مهمی بود که در این جلسه با حضور رییس انجمن ملی عسل ایران، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان اردبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 8 درصد از عسل کشور در استان اردبیل

تولید 8 درصد از عسل کشور در استان اردبیل