مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 17:502021-07-14بين الملل

روسیه احیای برجام را یک اولویت دانست


دیپلمات ارشد روسیه در اظهارنظری به مناسبت ششمین سالگرد برجام تصریح کرد که این توافق سهم عمده ای در رژیم منع اشاعه داشت و احیای آن یک اولویت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، میخاییل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در توییتی نوشت: امروز ششمین سالگرد برجام است که به درستی شاهکار دیپلماسی چندجانبه است.

وی افزود: پردازش و تدوین آن مستلزم کار و خلاقیت بسیار زیاد بود.

برجام سهم عمده ای در رژیم منع اشاعه داشت و احیای آن یک اولویت است.

توافق هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 و اتحادیه اروپا در سال 1394 به امضا رسید و به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شد.

اما دونالد ترامپ در 18 اردیبهشت 1397 به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.

ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشور های اروپایی که وعده می دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند.

اما پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشور های اروپایی به وعده هایشان عمل نکرده اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه احیای برجام را یک اولویت دانست

روسیه احیای برجام را یک اولویت دانست