مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-15بين الملل

مقام تاجیک: در شرایط دشوار کنونی مردم افغانستان را تنها نمی گذاریم


وزیر امور خارجه تاجیکستان به طور جداگانه با همتایان هندی و افغانستانی خود در شهر دوشنبه دیدار و گفت و گو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان به طور جداگانه با سابرامانیام جایشانکار و حنیف اتمر ، وزرای امور خارجه هندوستان و افغانستان ملاقات کرد.

در جریان این دیدار که در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو شانگهای  و نخستین جلسه گروه تماس سازمان همکاری شانگهای – افغانستان در شهر دوشنبه برگزار شد،  توسعه تعامل دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و هند در بخش دیگری بر لزوم عملی سازی توافقات سران دو کشور در جهت تقویت همکاری های متقابل سودمند در زمینه های مختلف تاکید کردند.

علاوه بر این، طرفین در مورد توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه گذاری، علمی و فنی، همکاری در زمینه صنایع و انرژی و فرهنگ و آموزش و پرورش، اظهار نظر کردند.

طی این دیدار همچنین توسعه روابط دوجانبه تاجیکستان و هندوستان در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای و وضعیت امنیت منطقه بررسی شد.

در دیدار وزرای خارجه تاجیکستان و افغانستان در مورد وضعیت منطقه و افغانستان، روند مذاکرات بین الافغانی، روابط دو کشور در زمینه های مختلف تبادل نظر صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام تاجیک: در شرایط دشوار کنونی مردم افغانستان را تنها نمی گذاریم

مقام تاجیک: در شرایط دشوار کنونی مردم افغانستان را تنها نمی گذاریم