مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 06:402021-07-15فرهنگي

نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی در یزد برگزار می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی در یزد خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد آغاز شد.

- ، مجید جوادیان زاده در نشست خبری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به 18 تیرماه، سالروز ثبت جهانی یزد اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی یزد به همین مناسبت از 18 تیرماه آغاز شده و تا 18 مرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی یزد از زوایه هنری بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر در بافت دست نخورده یزد قدیم بزنید، گویی در یک گالری در حال قدم زدن هستید و زیبایی ها و جلوه های هنری در گوشه گوشه این بافت به چشم می خورد.

جوادیان زاده بیان کرد: شاید در گذشته و در زندگی نیاکان ما، هنر به معنا و مفهوم امروزی تعریف نشده بود اما در زندگی آنها جاری و ساری بوده و این مقوله و معنا در معماری بافت تاریخی یزد به وضوح به چشم می خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: امروز در ساخت و سازهای جدید حتی یک وجب هنر و کار فرهنگی دیده نمی شود بنابراین احساس شد که هنر گذشتگان باید در قالب برگزاری جشنواره های مختلف به نمایش گذاشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی در یزد برگزار می شود

نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی در یزد برگزار می شود