مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 07:202021-07-15بين الملل

برگزاری رژه روز ملی فرانسه پس از یک سال وقفه به دلیل شیوع کرونا


فرانسه چهارشنبه 14 ژوییه به مناسبت روز ملی فرانسه و پس از یک سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، رژه نظامی بزرگ خود را در خیابان شانزه لیزه برگزار کرد.

- فرانسه چهارشنبه 14 ژوییه به مناسبت روز ملی فرانسه و پس از یک سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، رژه نظامی بزرگ خود را در خیابان شانزه لیزه برگزار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، در این روز امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه نیز که آخرین سال دوره پنج ساله ریاست جمهوری خود را می گذراند، به همراه اعضای دولتش نظاره گر این رژه بودند.

امسال اگرچه این سنت ملی لغو نشد اما نگرانی ها از شیوع کرونا باعث گردید که دسترسی به محل برگزاری این رژه محدود شود و برای تماشاگران استفاده از ماسک و نشان دادن گواهی مبنی بر عدم ابتلا به ویروس کرونا اجباری شود.

در مجموع نیز شمار تماشاگران این مراسم از 25 هزار نفر در سال های پیشین به 10 هزار نفر محدود شد.

امسال این رژه به افتخار نیروهای ویژه اروپایی موسوم به گروه تکوبا برگزار شد که در عملیات نظامی برخان در منطقه ساحل در غرب آفریقا برای مبارزه با اسلامگرایان تندرو مشارکت داشتند.

هشت کشور فرانسه، بلژیک، استونی، ایتالیا، هلند، جمهوری چک، پرتغال و سوئد در تشکیل این گروه که به ابتکار فرانسه تشکیل شد، مشارکت داشتند تا به نیروهای مالی در جنگ علیه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری رژه روز ملی فرانسه پس از یک سال وقفه به دلیل شیوع کرونا

برگزاری رژه روز ملی فرانسه پس از یک سال وقفه به دلیل شیوع کرونا