مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 10:252021-07-15پزشكي

مردی که با کمک اندام مصنوعی عصبی پس از یک دهه صحبت کرد


محققان دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو در مطالعه اخیرشان به سرپرستی ادی چانگ (Eddie Chang) موفق به ایجاد اندام مصنوعی عصبی گفتاری (speech neuroprosthesis) شده و آن را با موفقیت بر روی یک فرد مبتلا به فلج کامل آزمایش کرده اند.

- محققان "دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو" در مطالعه اخیرشان به سرپرستی "ادی چانگ" (Eddie Chang) موفق به ایجاد "اندام مصنوعی عصبی گفتاری" (speech neuroprosthesis) شده و آن را با موفقیت بر روی یک فرد مبتلا به فلج کامل آزمایش کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دابلیو اس جی، این اندام مصنوعی عصبی گفتاری به یک مرد مبتلا به فلج کامل شدید امکان برقراری ارتباط را داده است و عملکرد آن بدین گونه است که سیگنال های مغزی فرد را به کلمات تبدیل کرده و آن را روی صفحه نمایش رایانه نشان می دهد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو برای آزمایش اندام مصنوعی عصبی گفتاری خود، از مردی حدودا 30 و چند ساله کمک گرفتند.

این فرد در نتیجه فلج ناشی از سکته مغزی شدید بیش از 15 سال پیش توانایی صحبت کردن خود را از دست داده بود.

از زمان جراحت، حرکات سر، گردن و اندام این فرد بسیار محدود بوده و با استفاده از اشاره گر متصل به کلاه بیس بال برای نشان دادن حروف روی صفحه ارتباط برقرار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردی که با کمک اندام مصنوعی عصبی پس از یک دهه صحبت کرد

مردی که با کمک اندام مصنوعی عصبی پس از یک دهه صحبت کرد