مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 12:552021-07-15اقتصادي

احیاء کاروانسرای نو در شهر قدیم لار


کاروانسرای نو لارستان، بنایی اصیل و درون شهری مربوط به دوران صفویان در مرکز شهر قدیم لار و مجاور با بازار تاریخی قیصریه با اعتبار 2 میلیارد ریال درحال مرمت و بازسازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، بالاخره پس از پیچ وخم های فراوان، طرح مرمت و احیاء بنای اصیل و تاریخی کاروانسرای نو نیز با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ها، 200 میلیون تومان از محل بودجه های پایگاه میراث فرهنگی و دولتی بوده است، بیان کرد: حجره های متعدد در طول و عرض، حوض آب هشت گوش در وسط حیاط، پنجره های مشبک سنگی و گچی، نمای آجرکاری مختلف و ستون های سنگی مارپیچ که به وسیله طاق هایی به هم متصل شده اند از مشخصات چشم نواز کاروانسرای نو شهر لار محسوب می شود.

محمدابراهیم کیان با بیان اینکه در سطح لارستان کاروانسراهای زیادی وجود دارد که معروف ترین آنها کاروانسراهای نو و گلشن است، افزود: معمولاَ کاروانسراها در میادین اصلی شهر و قطب های تجاری و در کنار بازارها ساخته می شده است.

وی کاربرد کاروانسراها ایجاد شرایط اقامت و استراحت کاروان ها و تجارت برشمرد و ادامه داد: موقعیت مناسب کاروانسرای نو در شهر قدیم لار و وجود بازار تاریخی قیصریه در مجاورت این کاروانسرای به ثبت ملی رسیده، از جمله ویژگی های منحصربه فرد این اثر تاریخی به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء کاروانسرای نو در شهر قدیم لار

احیاء کاروانسرای نو در شهر قدیم لار