مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 13:052021-07-15سياسي

جایگاه نخست امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در گنجینه معارف اسلامی


رییس حوزه های علمیه سراسر کشور به جایگاه نخست امام صادق و امام باقر (ع) در گنجینه معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: نیمی از کل گنجینه حدیث مربوط به این دو امام بزرگوار است.

- تبریز- رییس حوزه های علمیه سراسر کشور به جایگاه نخست امام صادق و امام باقر (ع) در گنجینه معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: نیمی از کل گنجینه حدیث مربوط به این دو امام بزرگوار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس حوزه علمیه آذربایجان شرقی که در سالن همایش مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه ما در تاریخ هزار ساله خود، از امام صادق و امام باقر (ع) الهام گرفته و راه آنان را پیموده چرا که این دو بزرگوار جایگاه نخست در گنجینه معارف اسلامی دارند.

رییس حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: این دو امام در پایان قرن اول هجری و آغاز قرن دوم، یک گنج عظیمی را برای امت اسلامی از خود به یادگار نهاده اند.

وی افزود: این دو امام بزرگوار بیش از نیمی از کل گنجینه حدیث و روایات ما از اخلاق، تفسیر، فقه، احکام، معارف الهی را دارند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: بیش از 50 تا 60 هزار کل گنجینه از این دو امام بزرگوار به دست آمده است که پرورش هزاران شاگرد در عرصه های مختلف تخصصی معارف الهی و غیر از معارف الهی را نیز از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه نخست امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در گنجینه معارف اسلامی

جایگاه نخست امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در گنجینه معارف اسلامی