مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 15:452021-07-16اقتصادي

دامداران خسارت دیده دشت آزادگان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند


فرماندار دشت آزادگان با اشاره به وقوع تنش آبی در خوزستان گفت: دامداران خسارت دیده با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به اعلام خسارت وارد شده با ارائه مستندات لازم اقدام کنند.

- اظهار کرد: دامداران این منطقه از بحران آب رنج و سختی بسیاری را متحمل شده اند و این امر به دلیل نداشتن برنامه منظم برای تأمین آب رودخانه ها در این شهرستان و همچنین برداشت غیرمجاز آب در بالادست و کشت شلتوک است و این امور نیز باعث شده تا آب در انتهای رودخانه کرخه به کمترین مقدار برسد.

فرماندار دشت آزادگان افزود: تلاش زیادی برای تأمین آب پایین دست رودخانه کرخه در شهرستان دشت آزادگان و تالاب هورالعظیم انجام شده ولی تاکنون مشکل به طور کامل حل نشده است.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر تشکیل جلسات در شهرستان و استان باعث رهاسازی آب از سد کرخه به میزان 110 مترمکعب بر ثانیه شده که در صورت کنترل مسیر و جلوگیری از برداشت غیرمجاز در بالادست، آب کافی در روزهای آینده به انتهای کرخه و هورالعظیم خواهد رسید.

سیلاوی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ارائه شده توسط سازمان آب و برق استان در رهاسازی آب، مشکل کم آبی و مشکلات برای دامداران منطقه برطرف شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، دامداران شهرستان دشت آزادگان و هویزه در چند روز اخیر با شدت گرفتن بحران آب در مسیر رودخانه کرخه از کم آبی این رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران خسارت دیده دشت آزادگان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

دامداران خسارت دیده دشت آزادگان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند