مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 18:352021-07-16فرهنگي

چیزی که برای تلویزیون پول نمی شود


شهریار زمانی در بحث تبلیغات کتاب در صداوسیما می گوید: هرطور نگاه می کنند، می بینند نه خود نویسنده ها خیلی ویترین خوبی برای جذب مخاطب هستند و نه نشر از نظر اقتصادی می تواند به اقتصاد صداوسیما کمکی کند.

- شهریار زمانی در بحث تبلیغات کتاب در صداوسیما می گوید: هرطور نگاه می کنند، می بینند نه خود نویسنده ها خیلی ویترین خوبی برای جذب مخاطب هستند و نه نشر از نظر اقتصادی می تواند به اقتصاد صداوسیما کمکی کند.

این نویسنده در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت تبلیغ کتاب ها و کتابخوانی در رسانه ها و تبلیغات شهری اظهار کرد: از تیراژ کتاب ها می توان فهمید که یا اصلا تبلیغاتی برای کتاب وجود ندارد یا اگر هست، بی اثر است؛ یعنی تاثیری در جذب مخاطب ندارد.

او سپس تعدد عناوین، کتاب سازی، پایین آمدن سرانه مطالعه و وضعیت اقتصادی را نیز از دیگر عوامل موثر بر تیراژ پایین کتاب ها دانست و افزود: تبلیغات شاید الزاما به معنای فروش نباشد اما معرفی کتاب و دیده شدن آن تقریبا جایی در صنعت نشر ندارد و کتاب هایی هم که پرفروش می شوند یا به خاطر اسم نویسنده است، یا به خاطر اسم ناشر، یا به خاطر حرف هایی که دهان به دهان منتقل می شود اما به نظر من، بحث تبلیغات و معرفی برای کتاب، به عنوان یک چیز مستقل جایگاهی در صنعت نشر ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چیزی که برای تلویزیون پول نمی شود

چیزی که برای تلویزیون پول نمی شود