مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 19:552021-07-16اقتصادي

روزهای خوبی برای آبادان و خرمشهر پیش بینی نمی شود


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: اگر 75 مترمکعب بر ثانیه آب به آبادان و خرمشهر نرسد، آب مورد نیاز نخیلات و پس زدن شوری در بهمنشیر تامین نمی شود و EC به شدت بالا می رود.

- با توجه به وضعیت کشت شلتوک، در ماه های آینده روزهای خوبی برای آبادان و خرمشهر پیش بینی نمی شود.

فرهاد ایزدجو در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع بررسی مشکلات تامین آب استان خوزستان که جمعه (25 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: میزان ورودی آب به مخازن خوزستان در سال آبی 1400 - 99 حدود 13 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به متوسط درازمدت که 23 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بود، حدود 43 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: براساس مصوبه ای که در اردیبهشت ماه امسال داشتیم، کل آب قابل برنامه ریزی 5 میلیارد و 193 میلیون مترمکعب بود که در پایان شهریورماه 2 میلیارد و 750 میلیون مترمکعب باید در مخازن باقی می ماند اما با توجه به اینکه حوضه های آبی خوزستان به ویژه حوضه دز در شرایط بسیار حادی قرار گرفتند، این برنامه مجددا بازنگری شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: بر این اساس حجم مفید در پایان شهریورماه به یک میلیارد و 960 میلیون مترمکعب می رسد که این میزان نسبت به خشکسالی سال 97 حدود 390 میلیون مترمکعب کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای خوبی برای آبادان و خرمشهر پیش بینی نمی شود

روزهای خوبی برای آبادان و خرمشهر پیش بینی نمی شود