مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 02:202021-07-16سياسي

چرا ایران و مصر باید گفت وگو کنند؟


یک دیپلمات پیشین کشورمان با استقبال از اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها درباره انجام گفت وگوهایی بین ایران و مصر گفت: در برخی از حوزه ها منافع دو کشور ایران و مصر به صورت استراتژیک و درازمدت به یکدیگر گره خورده است و این گفت وگوها می تواند تقویت کننده .

- یک دیپلمات پیشین کشورمان با استقبال از اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها درباره انجام گفت وگوهایی بین ایران و مصر گفت: در برخی از حوزه ها منافع دو کشور ایران و مصر به صورت استراتژیک و درازمدت به یکدیگر گره خورده است و این گفت وگوها می تواند تقویت کننده و تأمین کننده هر چه بیشتر این منافع باشد.

صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا در این خصوص و ادعاها مبنی بر انجام برخی گفت وگوها بین تهران و قاهره و اهمیت انجام تعامل و گفت وگو بین دو کشور ایران و مصر گفت: ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم و بزرگ در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا نقش زیادی در تحولات سیاسی، تاریخی، اقتصادی و فرهنگی منطقه داشته و دارند و در دوره هایی شاهد روابط خیلی نزدیک این دو کشور با یکدیگر بوده ایم.

وی با بیان اشاره به دوره ای که جمال عبدالناصر و محمد مصدق در مصر و ایران مسئولیت امور را بر عهده داشتند و هر دو شخصیت ملی محسوب می شوند، گفت: در روند ملی کردن کانال سوئز از سوی جمال عبدالناصر از تجربیات ایران و آقای مصدق در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران و مصر باید گفت وگو کنند؟

چرا ایران و مصر باید گفت وگو کنند؟