مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 03:202021-07-16اقتصادي

چه زمانی از کود سرک برنج استفاده کنیم؟


افزایش راندمان جذب کود، رشد رویشی مناسب و افزایش پنجه زنی از فواید مصرف کود سرک در اراضی شالیزاری است.

- ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: افزایش راندمان جذب کود، رشد رویشی مناسب و افزایش پنجه زنی از فواید مصرف کود سرک در اراضی شالیزاری است.

محمد هادی زاده با اشاره به اهمیت زمان و میزان کوددهی سرک برنج، گفت: در سرک اول، زمان کوددهی در ارقام زودرس (طارم) حدود 15 تا 20 روز بعد از نشا و در ارقام پرمحصول (شیرودی و ندا) حدود 25 تا 30 روز پس از نشاکاری می توان نسبت به استفاده از کود سرک اوره اقدام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: در سرک دوم، زمان آن در ارقام زودرس 30 تا 35 روز بعد نشا، 50 درصد کود پتاس و باقی مانده کود اوره و در ارقام دیر رس 40 تا 50 روز بعد از نشا از 50 درصد کود سرک پتاس و باقی مانده ی کود اوره استفاده شود.

به گفته هادی زاده، برای کودپاشی سرک آب کرت ها باید به عمق 5 تا 6 سانتی متر و ورودی و خروجی کرت ها کاملا بسته باشد و پس از اجرای عملیات کودپاشی تا زمانی که ارتفاع آب به صفر نرسد از ورود و خروج آب جلوگیری شود.

وی درباره فواید کوددهی سرک برنج بیان کرد: افزایش راندمان جذب کودها با مصرف کود سرک اول سبب رشد رویشی مناسب و افزایش پنجه زنی و مصرف کودهای سرک دوم در زمان ابتدای تشکیل خوشه اولیه سبب افزایش ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی از کود سرک برنج استفاده کنیم؟

چه زمانی از کود سرک برنج استفاده کنیم؟