مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 03:502021-07-17پزشكي

انتقال سریع ویروس هندی و بروز علائم در چند ساعت


اگر فردی مورد مشکوکی دارد باید کل خانواده و اطرافیان وی تست بدهند تا در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، اقدام به موقع صورت پذیرد.

- عضو هیات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شدت ابتلا و انتقال ویروس کرونای هندی (دلتا) بسیار بیشتر و بروز علائم آن سریع تر از ویروس های انگلیسی و معمولی است و در کمتر از چند ساعت رخ می دهد.

دکتر زهرا مشکات روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ویروس دلتا موتاسیون بیشتری نسبت به گونه انگلیسی و موارد قبلی دارد و میزان و قدرت ابتلا، بستری و فوت هم به همان نسبت بالاتر است.

وی بیان کرد: در کرونای معمولی شروع علائم و انتقال ویروس پس از پنج روز و حتی بیشتر بود، اما در ویروس انگلیسی پس از سه روز و در ویروس دلتا در چند ساعت اولیه رخ می دهد، بنابراین تأخیر در اینگونه مواقع هیچ توجیهی ندارد، زیرا وضعیت فرد را بدتر می کند و ممکن است کاری از دست پزشک برنیاید.

وی با تأکید بر اینکه قدرت سرایت دلتاویروس بسیار بالا است و مشاهده شده که بیشتر موارد خانوادگی بوده است، گفت: اگر فردی مورد مشکوکی دارد باید کل خانواده و اطرافیان وی تست بدهند تا در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، اقدام به موقع صورت پذیرد.

وی ادامه داد: عفونت های کروناویروس موارد تنفسی، سرفه، سرخی چشم و درد پشت را دارد، علائمی که در کرونای معمولی در هفته د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال سریع ویروس هندی و بروز علائم در چند ساعت

انتقال سریع ویروس هندی و بروز علائم در چند ساعت