مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 05:152021-07-17بين الملل

فشار تل آویو بر قاهره برای امتیاز گیری از حماس


منابع مصری با اشاره به اینکه مذاکرات غیرمستقیم آتش بس غزه شاهد پیشرفت بوده، خبر دادند تل آویو در تلاش برای اعمال فشار بر قاهره است تا از حماس در پرونده تبادل اسرا امتیاز بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه مصری خبر دادند که تل آویو برای امتیازگیری از مقاومت فلسطین، میانجی مصری در پرونده های تبادل اسرا، روند بازسازی نوار غزه و توافق آتش بس بلندمدت را تحت فشار گذاشته است.

منابع مذکور به روزنامه قطری دارد تا آن ها را به پیشبرد معامله و امتیازدهی مجبور کند.

از سوی دیگر، منابع مصری فاش کردند، تل آویو در یکی از گفت و گوها با طرف مصری درباره امکان مشارکت طرفی که مخالف قاهره خوانده شده، سخنانی به میان آورده است.

بر اساس این گزارش، یارون بلوم هماهنگ کننده امور اسرا و مفقودشدگان در کابینه رژیم صهیونیستی اخیرا در تماس تلفنی با احمد عبدالخالق مسئول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر خبر داده است که ترکیه با توجه به روابط مستحکمی و قوی ای که با حماس دارد، برای میانجیگری در پروند اسرا اعلام آمادگی کرده است.

منابع مذکور می گویند که مصر این پیام را یک مانور برای اعمال فشار بر این کشور تلقی می کند تا این گونه روند مذاکرات با شروط تل آویو تسریع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار تل آویو بر قاهره برای امتیاز گیری از حماس

فشار تل آویو بر قاهره برای امتیاز گیری از حماس