مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-17سياسي

آزادسازی ظاهری دارایی های ایران هیچ ربطی به لغو تحریم ها ندارد


آزادسازی ظاهری دارایی های ایران هیچ ربطی به لغو تحریم ها ندارد و دارایی های بلوکه شده ما در کره جنوبی در اختیار شرکت های این کشور قرار می گیرد.

- حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در واقع این اقدام که اسم آزادسازی دارایی های ایران بر روی آن گذاشته می شود به این معنا نیست که این پول ها دراختیار ما قرار می گیرد بلکه مقامات کره ای از آمریکا اجازه گرفته اند تا بخش هایی از پولهای ما را که در کشورشان بلوکه کرده اند دراختیار شرکت هایشان که به ایران کالا فروخته اند قرار دهند و عملا وجهی دراختیار ایران قرار داده نمی شود.

نبویان خاطرنشان کرد: آزادسازی دارایی ها زمانی است که این دارایی ها دراختیار ما قرار گیرد و ما هر کالایی را که بخواهیم با آن بخریم و یا برای پشتوانه پولی خودمان آن را ذخیره کنیم.

وی افزود: پس این اقدام به معنای آزادسازی دارایی های ما نیست و نباید ما تحت تأثیر آن قرار گیریم بلکه اجازه ای است که آمریکا به کره داده تا بخشی از دارایی های ایران را بردارد و دراختیار شرکت های کره ای قرار دهد و نه چیز دیگر.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، اخیرا آمریکا به کره و ژاپن اجازه داده تا در یک فرصت نود روزه بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران در این کشورها را آزاد کند و البته تأکید کرده که این پول ها دراختیار ایران قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی ظاهری دارایی های ایران هیچ ربطی به لغو تحریم ها ندارد

آزادسازی ظاهری دارایی های ایران هیچ ربطی به لغو تحریم ها ندارد