مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 06:352021-07-17سياسي

حل مساله مالکیت زمین های پردیس ابوریحان براساس تفاهم نامه های قبل


رییس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران گفت:به رغم آنکه بنیاد مستضعفان حکم تصاحب بخش های زیادی از زمین های کشاورزی و مزارع پردیس ابوریحان را به اجرا گذاشت، - ، علی ایزدی با اشاره به اهمیت و جایگاه علمی پژوهشی و سابقه پردیس ابوریحان گفت: پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، قریب به 70 سال با ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در منطقه پاکدشت حسب مأموریت قانونی مستقر است.

در حال حاضر هم عمده وظیفه و حوزه کار آن آموزش در حوزه کشاورزی است.

در این پردیس، هفت گروه آموزشی وجود دارد که چهار گروه در حوزه علوم زیستی و سه گروه در حوزه های فنی و مهندسی مشغول فعالیت هستند.

همچنین دارای چندین هسته پژوهشی ثبت شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری فعال، آزمایشگاه های تخصصی و مزرعه آموزشی پژوهشی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک عکس هوایی از شهرستان پاکدشت گرفته شود، ملاحظه خواهد شد تنها نقطه مشهود سبز این شهرستان مجموعه حدود 40 هکتاری آموزشی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران است.

باید گفت به اذعان همه صاحبان فکر، فرهنگ و تمدن این پردیس نقش ویژه و منحصر بفردی در توسعه و رشد شهرستان پاکدشت و شهرستان های مجاور داشته است، البته به عنوان ریه تنفسی در جنوب شرقی استان تهران نیز تلقی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مساله مالکیت زمین های پردیس ابوریحان براساس تفاهم نامه های قبل

حل مساله مالکیت زمین های پردیس ابوریحان براساس تفاهم نامه های قبل