مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 06:402021-07-17اقتصادي

چهار درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور متعلق به استان قزوین است


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین با مساحتی حدود یک درصد خاک کشور بیش از 4 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مجید اسماعیلی در نشست تخصصی طرح تحقیقی، ترویجی و توسعه ای برای افزایش تولید و بهبود کیفیت ذرت که با حضور علی اکبر مویدی معاون سازمان و رییس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در سالن باغستان برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: 287 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت محصولات زراعی و باغی رفته و سالانه 290 هزار تن محصول زراعی، 625 هزار تن محصول باغی از آن بهره برداری می شود.

اسماعیلی به اجرای طرح های بسیار خوب کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: نظام های گندم دانش بنیان و پروژه ایران سیمیت، معرفی ارقام برتر بذر گندم دیم مانند باران، طرح الگوی کشت دیم، طرح سیدا، تولید محصول سالم و یاوران تولید از مهم ترین طرح هایی بوده که با همکاری کارشناسان ترویج و آموزش کشاورزی در استان اجرایی شده است.

این مسؤول بیان داشت: در طرح یاوران تولید با هدف شناسایی موانع و مشکلات تولید برای اولین بار در کشور توانستیم سامانه توزیع کود را راه اندازی کنیم که این موضوع مورد توجه وزیر محترم جهاد کشاورزی قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور متعلق به استان قزوین است

چهار درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور متعلق به استان قزوین است