مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 06:502021-07-17اقتصادي

هشدار گمرک نسبت به وضعیت واردات برنج/ ممنوعیت فصلی را به تاخیر بیندازید


ظاهرا وضعیت ذخایر برنج و اهمیت واردات آن به صورتی بوده که ارونقی – معاون فنی گمرک ایران – امروز(شنبه) طی مکاتبه ای با قبادی – معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، - از سوی دیگر میزان برنج وارداتی موجود در گمرک و بنادر به حدود 37.

1 هزار تن می رسد و صرفا یک شناور حاوی 15.

1 تن برنج وارداتی در حال تخلیه این کالا در بندر چابهار بوده و از 26 فروند کشتی منتظر در لنگرگاه هیچ کدام حاوی برنج نیست.

معاون فنی گمرک به معاون همچنین بارگیری هشت تا 10 فروند کشتی برنج از کشورهای مختلف جهت حمل به ایران را نیز موزد اشاره قرار داده و گفته که با توجه به تصمیم اتخاذ شده و ابلاغی به گمرک ایران مبنی بر این که صرفا آن بخش از محموله های برنج وارداتی که قبل از 31 تیرماه دارای اعلامیه ورود و قبض انبار بوده مشروط به این که دارای ثبت سفارش باشند امکان ترخیص دارند، در نتیجه صاحبان کالا به دلیل تاریخ رسیدن کشتی های بارگیری شده بعد از تاریخ ممنوعیت فصلی که عدم امکان ترخیص برنج های حمل شده و رسوب این کالا در گمرک را به همراه خواهد داشت، از ارسال محموله های خریداری شده امتناع کرده اند.

ارونقی تاکید کرده که با توجه به شرایط موجود و خشکسالی سال جاری به نظر می رسد که جهت جلوگیری از هرگونه تبعات کمبود برنج یا افزایش قیمت آن در ماه های آتی، تصمیم ابلاغ شده نیاز به بررسی مجد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار گمرک نسبت به وضعیت واردات برنج/ ممنوعیت فصلی را به تاخیر بیندازید

هشدار گمرک نسبت به وضعیت واردات برنج/ ممنوعیت فصلی را به تاخیر بیندازید