مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 06:552021-07-17اقتصادي

مزایای احداث پتروپالایشگاه /حرکت از خام فروشی به سمت زنجیره ارزش نفت


احداث پتروپالایشگاه ها در کوتاه مدت منجر به جذب نقدینگی سرگردان و اشتغال زایی در صنایع پایین دستی می شود و در بلندمدت نیز به بی اثر کردن تحریم های نفتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، واژه پتروپالایشگاه که برگرفته از عبارت ادغام و یکپارچه سازی پالایشگاه و پتروشیمی است طی چند سال اخیر در ادبیات کارشناسی و رسانه ای کشور نمود بیشتری پیدا کرده است.

با در نظر گرفتن پیش بینی های موسسات معتبر مبنی بر افزایش سرانه مصرف فرآورده های پتروشیمیایی به جای سوخت، مفهومی به نام پتروپالایشگاه در دنیا متولد شد که این واحد بر تولید مستقیم فرآورده های پتروشیمیایی از نفت تاکید دارد.

احداث پتروپالایشگاه به جای پتروشیمی و پالایشگاه به صورت مجزا، باعث بهینه سازی و کاهش هزینه های سرمایه ای و جاری مورد نیاز می شود.

در واقع سرشکن شدن هزینه ها در مجموع هزینه احداث یک پتروپالایشگاه را از احداث یک پالایشگاه و یک پتروشیمی کمتر می کند.

توسعه ابرپروژه های مولدی همچون پتروپالایشگاه ها اثرات بلند مدت و کوتاه مدتی مهمی را نیز به همراه دارد و آثار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مثبت و ملموسی را در کشور نمودار می کند.

* احداث پتروپالایشگاه ها چه آثار کوتاه مدت و بلندمدتی بر اقتصاد کشور دارد؟ تصویب و ابلاغ قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای احداث پتروپالایشگاه /حرکت از خام فروشی به سمت زنجیره ارزش نفت

مزایای احداث پتروپالایشگاه /حرکت از خام فروشی به سمت زنجیره ارزش نفت