مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 07:252021-07-17پزشكي

نقش اجزای لخته خون و ایمنی در روان پریشی


نظریه جدید مطرح می کند که عدم تعادل پروتیین های خون درگیر در سیستم ایمنی بدن و در شبکه لخته های خونی منجر به التهابی می شود که روان پریشی را رقم می زند.

- ایسنا/خراسان رضوی نظریه جدید مطرح می کند که عدم تعادل پروتیین های خون درگیر در سیستم ایمنی بدن و در شبکه لخته های خونی منجر به التهابی می شود که روان پریشی را رقم می زند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنوروساینس، یک بررسی علمی شواهدی را ارائه می دهد که اختلال در لخته های خون و خط اول سیستم ایمنی بدن می تواند از عوامل ایجادکننده روان پریشی باشند.

مطالعات اخیر، پروتیین های خون را که در سیستم ایمنی ذاتی و شبکه های لختگی خون نقش دارند، به عنوان عاملان اصلی درگیر در روان پریشی شناسایی کرده اند.

محققان این مطالعات را تجزیه وتحلیل کرده و نظریه جدیدی ارائه کردند که بیان می کند عدم تعادل هر دوی این سیستم ها منجر به التهاب می شود و به نوبه خود به ایجاد روان پریشی کمک می کند.

این تحقیق پیشنهاد می کند که تغییر در مکانیسم های دفاع ایمنی از جمله لخته شدن خون منجر به افزایش خطر التهاب شده و تصور می شود در ایجاد روان پریشی نقش دارد.

نظریه جدید، بیشتر فرضیه دو ضربه غالب را اصلاح می کند، جایی که عوامل ژنتیکی اولیه و یا محیطی رشد سیستم عصبی مرکزی را مختل می کند (اولین ضربه) و آسیب پذیری فرد را در برابر اختلالات بعدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش اجزای لخته خون و ایمنی در روان پریشی

نقش اجزای لخته خون و ایمنی در روان پریشی