مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 07:352021-07-17سياسي

انتقال آب دریا به لامرد باید دو سال گذشته به بهره برداری می رسید


نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس می توانست 2 سال قبل به بهره برداری برسد.

- ، سید موسی موسوی ظهر شنبه در افتتاح طرح لوله گذاری انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس بیان کرد: بر اساس گزارش کارشناسی شده بزرگترین چالش طی چند سال آینده در ایران مسئله اب است و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته میزان بارندگی در لامرد و مهر تنها 24 میلی متر است که این میزان بارش هیچ گونه نیازی را از استان برطرف نمی کند از این باید به سمت استفاده از آب شیرین کن ها حرکت کنیم.

او ادامه داد: تنها 8 درصد توانسته ایم از ظرفیت آب شیرین کن ها در کشور استفاده کنیم و این ظرفیت تنها در استان های جنوبی مورد استفاده قرار گرفته بود.

موسوی در ادامه تصریح کرد: اگر فرصت سوزی ها صورت نمی گرفت 2 سال قبل می توانستیم از این طرح بهره برداری کنیم اما اکنون دو سال از این طرح عقب هستیم و باید تلاش ها به گونه ای ساماندهی شود که بتوان در کوتاه ترین زمان نسبت به بهره برداری رسیدن این طرح اقدام کنیم.

او ادامه داد: فاصله شهرستان تا دریا تنها 30 کیلومتر است و این پروژه چندین سال است که متوقف شده بود اما اکنون این ظرفیت ایجاد شده که بتوان به آب دریا دسترسی داشت و باید از سرمایه گذاران این پروژه حمایت های ویژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب دریا به لامرد باید دو سال گذشته به بهره برداری می رسید

انتقال آب دریا به لامرد باید دو سال گذشته به بهره برداری می رسید