مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 07:352021-07-17سياسي

طحان نظیف: تلاش شورای نگهبان پافشاری بر حقوق مردم است


ما در شورای نگهبان تلاش مان این است که بر حقوق مردم پافشاری کنیم چرا که قانون اساسی و شرع بر حقوق مردم پافشاری می کند و سعی مان این است که این وظیفه را بدون اشکال و با خطای کمتری انشاالله انجام بدهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (شنبه 26 تیر 1400) در ساگرد تأسیس این نهاد در گفتگو با برنامه و همچنین همه پرسی معرفی کرد و اظهار داشت: البته در این بین، نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده شورای نگهبان نیست بلکه مجلس شورای اسلامی این وظیفه را عهده دار است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: چهارمین صلاحیت شورای نگهبان که کمتر به آن توجه می شود صلاحیت فقهای شورا نسبت به استعلاماتی است که از آنها صورت می گیرد؛ قانون اساسی ما یک قانون اساسی مترقی است و هر کدام از مردم کشورمان می توانند اگر مصوبه ای و یا آیین نامه ای را به زعم خودشان خلاف شرع می دانند، به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده و و از آن مصوبه یا آیین نامه شکایت کنند؛ استعلام درباره وجه خلاف شرع بودن این شکایات از فقهای معظم شورای نگهبان صورت می گیرد و آنها این شکایات را بررسی می کنند.

طحان نظیف ادامه داد: این خیلی مترقی است که در جمهوری اسلامی ایران یک فرد نسبت به آیین نامه یا مصوبه ای شکایت کند و به آن شکایت رسیدگی شود و اگر خلاف شرع با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طحان نظیف: تلاش شورای نگهبان پافشاری بر حقوق مردم است

طحان نظیف: تلاش شورای نگهبان پافشاری بر حقوق مردم است