مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 09:102021-07-17اقتصادي

نظارت بر محصولات لبنی سنتی تعطیل است


هیچ نظارتی بر فروشندگان محصولات لبنی سنتتی نیست و آنها هر نرخی که دوست داشته باشند، می فروشند و در این میان سلامت جامعه است که در معرض خطر جدی قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هیچ نظارتی بر فروشندگان محصولات لبنی که در سالهای گذشته به صورت قارچ وارد کشور رشد کرده و به صورت کاملا خودمختار محصولات خود را به فروش می رسانند، نیست.

در سایه عدم نظارت آنها به هر قیمتی که بخواهند محصولات خود را می فروشند و اصولا متولی برای نظارت آنها تعریف نشده است.

نمونه آن افزایش قیمت فروش شیر خام به کیلویی 8500 تومان است که اخیرا فروشندگان محصولات لبنی به بهانه تعیین نرخ جدید شیر خام از سوی شورای قیمت گذاری انجام داده اند، جالب اینکه این ها پیش از تعیین قطعی هم قیمت را افزایش داده بودند.

مغازه های ماست بندی شیر را کیلویی 5 هزار تا 5500 تومان از دامداران خریداری می کنند و به قیمت 8500 تومان می فروشند، این افزایش 35 درصدی در حقیقت به بهانه تعیین نرخ شیر خام از سوی شورای قیمت گذاری که هفته گذشته اعلام شد، اما اجرا نشد، انجام شده است، این شورا نرخ شیر خام را 6400 تومان تعیین کرد، اما هنوز اجرایی نشده است.

 کارخانه های لبنی می گویند، باید دولت قیمت جدید محصولات لبنی را هم تعیین کند، زیرا از نظر آنها 60 درصد قیمت تمام شده این محصولات را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت بر محصولات لبنی سنتی تعطیل است

نظارت بر محصولات لبنی سنتی تعطیل است