مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 10:352021-07-17دانش

سازمان سنجش: سیستم پذیرش دانشجو نباید انحصاری باشد


اکنون وارد دورانی شده ایم که بین رشته ای را تأیید و تشویق می کنیم و این مقوله در حوزه علوم اجتماعی و انسانی، نتایج و خروجی های خوبی هم داشته است.

- رییس سازمان سنجش آموزش کشور موافقت این سازمان را با تنوع پذیرش اعلام کرد و گفت: معتقدیم سیستم پذیرش دانشجو نباید انحصاری باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه یک صد و پنجاه و دوم شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و ماده هشت مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش عالی کشور در این جلسه اظهار داشت: ما با تنوع پذیرش دانشجو موافق هستیم و معتقدیم سیستم پذیرش نباید منحصر باشد اما مشکلی که وجود دارد این است که دانشگاه از رشته های خاصی دانشجو در رشته های پزشکی پذیرش می کند که چهار سال آموزش مرتبط دیده اند.

وی ادامه داد: اما در بدو ورود به رشته های پزشکی فقط 10 درصد واحدهای گذرانده شده آنها در مقطع کارشناسی معادل سازی و پذیرش می شود.

از این منظر، لازم است یک تعامل و هماهنگی میان وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل بگیرد تا این مصوبه به نتایج خوبی برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان سنجش: سیستم پذیرش دانشجو نباید انحصاری باشد

سازمان سنجش: سیستم پذیرش دانشجو نباید انحصاری باشد