مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 12:202021-07-17بين الملل

آمریکا با وارد کردن ترکیه به افغانستان چه هدفی را دنبال می کند؟


پس از خروج سریع آمریکا از افغانستان و صحبت های واشنگتن با ترکیه برای محافظت از فرودگاه کابل، تحلیل کارشناسان حاکی از آن است که رییس جمهور آمریکا قصد وارد کردن تروریست های سوریه و لیبی به افغانستان را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از صحبت های رد و بدل شده میان واشنگتن و آنکارا برای استفاده از یگان های نظامی ترکیه در کابل به منظور تأمین امنیت فرودگاه پایتخت افغانستان، اینک این سؤال ایجاد شده است که چرا که جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای انجام این مأموریت به ترکیه متوسل شده است.

وبگاه شبکه سریع و مؤثر وارد عمل شوند.

المیادین می گوید: نکته قابل توجه و عجیب آن است که حضور نظامی، امنیتی و اطلاعاتی بیست ساله آمریکا در افغانستان با نظارت مستقیم، محافظت، آموزش و مسلح سازی هزاران نظامی افغانستانی و تجهیز آن ها به مدرن ترین تسلیحات و توانمندی های نظامی آمریکا همراه بود است؛ [اما] واشنگتن، امروز، به آن ها می گوید: شما قادر به محافظت از فردوگاه پایتختتان نیستید و ما از ترکیه درخواست خواهیم کرد از آن محافظت کند آن هم تنها با پانصد سرباز و افسر و درست در زمانی که تعداد نیروهای افغانستانی به هزاران نفر می رسد! این وبگاه لبنانی می افزاید: مگر در صورتی که واشنگتن از پیش اطلاعات موثق داشته باشد که طالبان بر کل افغانست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا با وارد کردن ترکیه به افغانستان چه هدفی را دنبال می کند؟

آمریکا با وارد کردن ترکیه به افغانستان چه هدفی را دنبال می کند؟