مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 17:202021-07-17حوادث

اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در قم بازداشت شدند


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم گفت: چهار تَن از اعضای یک باند که با ترفند طراحی سامانه ثنا و ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضایی، اقدام به کلاهبرداری و فیشینگ حساب بانکی می کردند، - ایسنا/قم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم گفت: چهار تَن از اعضای یک باند که با ترفند طراحی سامانه ثنا و ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضایی، اقدام به کلاهبرداری و فیشینگ حساب بانکی می کردند، دستگیر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب با تاکید بر اینکه این باند با رصد اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات قضایی قم و با عملیات فنی نیروهای قضایی و پلیس فتای استان کشف و منهدم شد، اظهار داشت: این مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب قربانیان به روش نصب نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات گوشی و اطلاعات کارت بانکی آنان را هک و از آنها سوء استفاده می کردند.

دادستان قم گفت: نرم افزار جعلی این افراد به گونه ای طراحی شده است که به واسطه نصب این نرم افزار بر روی گوشی مخاطبان، به تمامی پیامک های کاربران دسترسی داشتند و از طریق دریافت پیامک های بانکی و رمز کارت های بانکی، اقدام به فیشینگ کارت و تخلیه حساب می کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده ساکن قم و اهواز و 2 تَن از آنها نیز 16 و 20 ساله بودند، در خصوص نحوه پولشویی این مبالغ بیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در قم بازداشت شدند

اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در قم بازداشت شدند