مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 01:302021-07-17اقتصادي

دامداران از قیمت گذاری شیر و لبنیات گله مندند/ دستان پشت پرده در تعیین قیمت گوشت


قیمت گذاری نامناسب شیر و فرآورده های دامی و عدم استفاده از نظرات فنی و کارشناسی دامداران در تعیین قیمت مناسب موجب شده هزینه تمام شده این محصولات با تهیه نهاده های دامی و دیگر هزینه ها همخوانی نداشته باشد و بسیاری از دامداران قوچانی از این وضعیت گله مند باشند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، دامداری و دام پروری یکی از اصلی ترین شغل های مردم در روستاهای کشور به ویژه این شهرستان محسوب می شود و همین امر نیز باعث شده قوچان به یکی از قطب های اصلی دام سبک و تأمین گوشت قرمز در خراسان رضوی تبدیل شود.

طی ماه های اخیر بیشتر دامداران با معضل جدی تأمین نهاده های دامی و خوراک دام روبرو شده اند و در مقابل افزایش هزینه های کارگری، حمل ونقل، دارو، واکسن و غیره در برابر عدم تغییر قیمت محصولات و فرآورده های دامی همچون شیر خام و گوشت سبب شده دیگر تمایلی به فعالیت در این بخش وجود نداشته باشد.

متأسفانه یکی از علت های اصلی کمبود نهاده های دامی به جز مسئله خشک سالی و کاهش بارندگی، نبود مدیریت صحیح و درست در بخش کشاورزی است زیرا امروز دلالان دخالت مستقیم برای تأمین نهاده موردنیاز دامداران آن هم باقیمت بالا دارند و دولت می توانست با قطع رانت، یک برنامه ریزی صحیح و قیمت گذاری مناسب داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران از قیمت گذاری شیر و لبنیات گله مندند/ دستان پشت پرده در تعیین قیمت گوشت

دامداران از قیمت گذاری شیر و لبنیات گله مندند/ دستان پشت پرده در تعیین قیمت گوشت