مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 02:402021-07-17سياسي

چرا دستور رییس قضا برای تعیین تکلیف پرونده های قصاص مهم است؟


اجرای حق قصاص به عنوان یکی از اصول حقوقی حاکم بر قوانین موضوعه ایران دارای پیچیدگی ها و جزییات منحصر به فردی است که همین امر موجب واکنش های متفاوتی به آن شده است.

- اجرای حق قصاص به عنوان یکی از اصول حقوقی حاکم بر قوانین موضوعه ایران دارای پیچیدگی ها و جزییات منحصر به فردی است که همین امر موجب واکنش های متفاوتی به آن شده است.

در اجرای این حق بر اساس قوانین شرایط و جزییاتی درنظر گرفته شده و برای اینکه اجرای این حق و اهداف وضع آن منافاتی نداشته باشد قانونگذار تمهیداتی را در نظر گرفته است که یکی از این تمهیدات مقابله با سوء استفاده از حق قصاص است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک در بسیاری از پرونده های قصاص دیده می شود که موضوع تفاضل دیه یا عدم اعلام نظر صریح صاحب حق قصاص موجب بلاتکلیفی مرتکبین جرم و خانواده و اطرافیان آن ها شده است به گونه ای که ممکن است عفو یا اجرای یک حق قصاص سالها زمان برده و در طی این مدت معظلات و مشکلات عدیده ای برای افراد مرتبط با چنین پرونده هایی به وجود آید.

حجت الاسلام اژه ای رییس جدید قوه قضاییه اخیرا در سفری که به استان ایلام داشند بر این موضوع تصریح کردند که اجرای حق قصاص نباید محلی برای سوء استفاده از این حق گردد و تاکید کردند که از ظرفیت های قانونی به خوبی استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دستور رییس قضا برای تعیین تکلیف پرونده های قصاص مهم است؟

چرا دستور رییس قضا برای تعیین تکلیف پرونده های قصاص مهم است؟