مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 03:302021-07-18بين الملل

تحقیق درباره حمله ریز امواج ها علیه دیپلمات های آمریکایی در وین


دولت آمریکا مدعی شده برخی از دیپلمات هایش که در وین مستقر هستند؛ علایم «سندرم هاوانا» را بروز داده اند و تحقیقاتی هم در این زمینه در جریان است.

- به نقل از هیل، دولت واشنگتن مدعی انجام تحقیقات پیرامون مجموعه ای از مشکلات مرموز علیه سلامتی دیپلمات های آمریکایی مستقر در وین پایتخت اتریش شد.

ادعا می شود این علایم مرموز که با توجه به سابقه مشاهده آنها در میان دیپلمات های آمریکایی که در سال 2016 در کوبا مستقر بودند، به سندرم هاوانا شهرت یافته است؛ می تواند ناشی از ریز امواج های رادیوی باشد.

نخستین بار مجله نیویورکر بود که مدعی حملات مشابه علیه دیپلمات های آمریکایی مستقر در وین شد حال آنکه گفته می شود علایم این بیماری مرموز در میان آنها شامل سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا ظاهر شده است.

وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه ای مدعی شد که در هماهنگی با شرکایمان در مجموعه دولت آمریکا، در حال بررسی گزارشات مربوط به حوادث احتمالی سلامتی اعضای سفارت ایالات متحده در وین هستیم .

وین از دیرباز یکی از مراکز دیپلماتیک مهم جهان بوده و طی ماه های گذشته نیز میزبانی از 6 دور مذاکرات احیای برجام را برعهده داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقیق درباره حمله ریز امواج ها علیه دیپلمات های آمریکایی در وین

تحقیق درباره حمله ریز امواج ها علیه دیپلمات های آمریکایی در وین