مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 03:452021-07-18سياسي

طرحهای انتقال آب را محرمانه، قانونی کردند/مطالبه گری قانونی باشد


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت فعلی با اعطای مجوز محیط زیستی به صورت محرمانه، طرح های خطرناک انتقال آب را قانونی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محسن حیدری شنبه شب در نشست مطالبه گری علما، روحانیون و طلاب در مورد بحران آب در خوزستان در حوزه علمیه امام مهدی (عج) زرگان اهواز اظهار کرد: راه حل برای مدیریت بحران آب در خوزستان وجود دارد اما این حل در اختیار مسئولان استانی از جمله استاندار و مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان نیست زیرا این افراد مسئول مدیریت منابع داخل استان هستند و آب ها باید از خارج استان به سمت سدهای خوزستان رهاسازی شود پس عملاً راه حل آن از طریق مرکز است.

وی افزود: خشکسالی باعث ممنوعیت کشت شلتوک و محدودیت کشت فصلی تا 30 درصد شد.

جمعاً 88 هزار هکتار حق کاشت داشتند که جهاد کشاورزی می گوید تنها 20 درصد این زمین ها کاشته شده است، در حالی که سازمان آب و برق این رقم را بیش از 90 درصد اعلام می کند.

این تعارض و اختلاف آمار بین سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی جای تعجب دارد.

آیت الله حیدری ادامه داد: کشاورزان به این ممنوعیت توجه نکردند و شلتوک کاری کردند، البته در مناطقی از کارون و کرخه که تحت شبکه و کانال های سازمان آب و برق بود عملاً آبی برای کشت نداشتند زیرا آب به این کانال ها وارد نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحهای انتقال آب را محرمانه، قانونی کردند/مطالبه گری قانونی باشد

طرحهای انتقال آب را محرمانه، قانونی کردند/مطالبه گری قانونی باشد