مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 05:152021-07-18اقتصادي

روحانی برای افتتاح طرح انتقال نفت گوره - جاسک به هرمزگان سفر می کند؟


مقدمات بهره برداری از طرح ملی خط انتقال نفت گوره - جاسک در هرمزگان آماده شده و احتمالا رییس جمهور به طور حضوری در این پروژه حاضر و آن را افتتاح می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، طرح ملی انتقال نفت گوره به جاسک از جمله طرح های بسیار مهم و بزرگ وزارت نفت است که دومین پایانه صادراتی نفت خام را برای کشورمان در سواحل مکران و در منطقه جاسک به ارمغان می آورد.

این پروژه در عمل با دور زدن تنگه هرمز، امکان صادرات نفت خام و دیگر محصولات نفتی را برای جمهوری اسلامی ایران در مکان نزدیک تری به آبهای بین المللی فراهم می آورد و امکان و توان صادراتی کشورمان را نیز ارتقاء می بخشد.

  به گفته مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مراحل راه اندازی و بهره برداری از طرح ملی گوره-جاسک به نحو مطلوب در شرف انجام است و هم اکنون حدود 2 ماه است که تلمبه خانه شماره 2 و سایر بخش های عملیاتی در یک وضعیت پایدار برای انتقال نفت به پایانه جاسک قرار دارند و تزریق و انتقال نفت به خط در وضعیت پایداری انجام می شود.

وی تصریح کرد: نفت به زودی به ترمینال انتهایی این طرح می رسد و در پایانه جاسک نیز با اقدامات صورت گرفته، آمادگی برای دریافت و سپس بارگیری نخستین محموله و صادرات نفت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانی برای افتتاح طرح انتقال نفت گوره - جاسک به هرمزگان سفر می کند؟

روحانی برای افتتاح طرح انتقال نفت گوره - جاسک به هرمزگان سفر می کند؟