مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 05:252021-07-18سياسي

پیگیری حق تحصیل دانش آموزان افغانستانی از سوی تشکل ها و فعالان دانشجویی


200 تشکل دانشگاهی به همراه بیش از 11 هزار نفر از فعالان دانشجویی انقلابی در نامه ای به رییس جمهور کشورمان پیگیر حق تحصیل دانش آموزان افغانستانی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، 200 تشکل دانشگاهی به همراه بیش از 11 هزار نفر از فعالان دانشجویی و اجتماعی انقلابی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تحصیل فرزندان مهاجرین و ثبت نام آن ها در مدارس، در نامه ای به رییس جمهور کشورمان پیگیر حق تحصیل دانش آموزان افغانستانی شدند.

متن این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم همانطور که مستحضر هستید در هفته های گذشته، علی رغم دستور صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله مبنی بر لزوم تحصیل فرزندان مهاجرین و ثبت نام آن ها در مدارس، دوباره شاهد سنگ اندازی و عدم ثبت نام آن ها در مدارس بودیم.

اتفاقی که مورد اعتراض بسیاری از فعالان مردمی حوزه بین الملل قرار گرفت و در نهایت وزارت کشور، با صدور بخشنامه ای جدید وعده ی رفع مشکل آن ها را داد.

امروز پس از گذشت 18 روز از آغاز ثبت نام مدارس و گذشت بیش از یک هفته از صدور بخشنامه ی مذکور و در حالی که مدت بسیار کوتاهی تا پایان فرصت ثبت نام این کودکان باقی مانده است، دوباره شاهد کارشکنی اداره ی اتباع و عدم صدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری حق تحصیل دانش آموزان افغانستانی از سوی تشکل ها و فعالان دانشجویی

پیگیری حق تحصیل دانش آموزان افغانستانی از سوی تشکل ها و فعالان دانشجویی