مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 05:352021-07-18بين الملل

گمانه ها درباره چرایی خروج آمریکا از افغانستان


از نگاه راهبردی ارزیابی آمریکا این است که با خروج از بحران افغانستان در یک نگاه حداقلی این کشور بسیار بهتر می ­تواند بر چین متمرکز شود و در یک نگاه حداکثری ممکن است افغانستان به باتلاقی برای چین تبدیل شود، - یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: از نگاه راهبردی ارزیابی آمریکا این است که با خروج از بحران افغانستان در یک نگاه حداقلی این کشور بسیار بهتر می ­تواند بر چین متمرکز شود و در یک نگاه حداکثری ممکن است افغانستان به باتلاقی برای چین تبدیل شود، همان گونه که پیش­تر به باتلاقی برای شوروی و سپس آمریکا تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه نکولعل آزاد، کارشناس مسائل خاورمیانه، پژوهشگر موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران در یادداشتی با عنوان گمانه ­ها درباره چرایی خروج آمریکا از افغانستان نوشت: به دنبال حملات 11 سپتامبر 2001، ایالات متحده جنگ علیه تروریسم را اعلام و در نخستین اقدام، امارت اسلامی طالبان در افغانستان را با اشغال نظامی از قدرت ساقط کرد.

ازآن پس ایالات متحده سیاست ملت سازی و ایجاد یک نظام دموکراتیک در افغانستان را در پیش گرفت و بیش از دو تریلیون دلار هزینه کرد.

علیرغم این تلاش­ها و هزینه ­ها، دولت ترامپ با طالبان وارد گفت وگوهای صلح شد و در اسفندماه 1398 با آن ها توافق­نامه صلح امضا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه ها درباره چرایی خروج آمریکا از افغانستان

گمانه ها درباره چرایی خروج آمریکا از افغانستان